perjantai 9. helmikuuta 2018

Pelisuunnittelua

Tällä kurssilla tehtävänämme oli suunnitella peligrafiikkaa.

Itse aloitin työskentelyn miettimällä pelilleni tarinaa. Halusin jo alusta asti pelini genren sijoittuvan indie-kategoriaan, jotta siitä syntyisi mahdollisimman innovatiivinen. Kuvittelin myös pelini toimivan parhaiten mobiilipelin muodossa.

Pelini päähahmona toimii punatukkainen 19-vuotias tyttö, nimeltään Erica. Tämä joutuu seikkailuun keskelle hyytävän talvista, mutta jokseenkin maagista ympäristöä ratkomaan erilaisia pulmia ja selvittämään alueen saloja. Hän on luonteeltaan melko herkkä ja hiljainen, mutta juuri sen takia kykenevä tällaiseen tehtävään. Voitaisiin siis todeta, että hän on hiljaisen älykäs yksilö.

Tarinan keksittyäni luonnostelin vihkooni hieman pelihahmon mahdollista tulevaa visuaalista ilmettä, sekä ympäristöä, jonne sen aikoisin lopulta sijoittaa.

Tässä kuvaa siitä:

Luonnoksessa pelin hahmo ja mahdollinen tuleva peliympäristö.

Luonnostelun jälkeen aloin suoralta kädeltä piirtämään itse hahmoa ja pelimaailman taustaa Photoshopilla. Taustan tekemiseen käytin eniten aikaa, sillä halusin miettiä tarkoin sen värimaailmaa, sekä eri objektien sommittelua. Hahmo syntyi taas melko vaivattomasti taustaan nähden, sillä visioni siitä oli jo alun alkaen melko selkeä.

Alhaalla valmiit toteutukset molemmista:

Erica

Hahmo ja tausta yhdistettynä. Työni lopullinen ilme.

Mielestäni kurssin tehtävä oli todella mielenkiintoinen toteuttaa, ja nautin työni tekemisestä. Lopputulokseen olen myös tyytyväinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.